Noord-vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu Noord-vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu

Noord-vietnam

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Yes yes! Daar ben ik weer! Een verslag vanuit het mooie Hanoi! Maar de reis hierna toe gaat verder bij de phong nha grotten. Naja ik moest eerst de reis van Hue naar Phong nha maar eens overleven. Ik werd al vroeg opgehaald door een busje waar ik lekker de ruimte had achterin de bus. Eenmaal aan het rijden merkte ik dat het wegdek er niet op vooruit ging en na enkele uren was ik aan het stuiteren door de bus. Werd soms wel 10 cm afgeschoten zodat mijn hoofd het dak raakte. Ik had gekozen om te gaan naar de Dark Cave. De tour hiernaar toe bestond uit: ziplinen, kanoen, de donkere grot bezichtigen en een grot modderbad nemen die in de grot was. Hele toffe ervaring om in zo'n bad te liggen omdat je dan blijft drijven door de modder. Tevens was het ziplinen door dit park een hele mooie ervaring!

In de avond werd ik weer opgehaald met een bus die naar hanoi ging. Een lekekr nachtje geslapen in de bus en vroeg in de morgen aangekomen in hanoi. Meteen de eerste beste hostel gepakt omdat ik lekker door wilde slapen maar dat bleek achteraf niet een heel goed idee te zijn:P. In de straat werd gewerkt aan de electriciteit waardoor ik 3 uur zonder stroom zat. Voor het licht maakt dat niet veel uit omdat ik toch lekker wilde slapen maar voor de airco is dat een groter probleem en werd dan ook zwetend wakker. In de middag nog in het stadje rondgelopen en het prachtige hanoi gezien. Veel oude gebouwen en overal mensen die spullen meesjouwen om te verkopen aan de touristen. In de avond zijn we (een groepje van hue en een chinees meisje die ik in de bus had ontmoet) naar een straattentje gegaan. Ze hadden voor mij een taart gehaald omdat ik een aantal uur later jarig was. Heerlijk straateten gegegeten en in de avond nog drankjes gedaan. Op de straat heb je al een biertje voor 12 cent. We waren een potje aan t kaarten en steeds meer mensen kwamen erbij, waardoor we uiteindelijk met een leuke groep waren. Hierna nog naar de club en mijn verjaardag vieren want het was 12 uur geweest. Kortom top avondje gehad! De volgende ochtend verast door een heel tof filmpje met vrienden/familie/werk die mij een topverjaardag wensden. Heel leuk! In de middag ingecheckt een onwijs luxe hotel. Heel grappig om zoiets mee te maken. Bij aankomst al direct 2 picolo's die de deur opendeden en me bagage naar boven brachten. Bij het inchecken drankjes en eten gekregen. Eenmaal aangekomen in me luxe kamer lekker een dagje genoten. Een aantal uur later werd er op mijn deur geklopt en riepen ze 'roomservice'. Toen ik de deur opendeed hadden ze een grote taart voor me gebakken, heel leuk. In de avond lekker (luxe) wezen uiteten met het chinese meisje. Daar heerlijk gegeten en die avond nog een beetje chinees geleerd:P.

De volgende dag in de avond oude bekenden van mijn reis weer gezien en daar een topavondje mee gehad. In de avond alweer (redelijk) vroeg:P naar bed gegaan om de volgende ochtend kevin op te halen van het station. 4 uur ging me wekkertje en onderweg naar het treinstation. Eenmaal aangekomen gevraagd hoelaat de trein precies zou aankomen. Toen bleek het dat hij zou arriveren op een klein station ergens buiten de stad. Na een lange uitleg met handen en voeten aan de tuk tuk chaffeurs waar ik heen moest. Eenmaal aangekomen kef weer gezien en samen 2 motorbikes teruggepakt naar de stad. Meteen een hotel geboekt en een boottrip naar Ha long bay (een van de 8 wereldwonderen). Na onderhandelen de prijs naar beneden gekregen van 105 dollar naar 62 dollar en volgens mij zat daar wel de bodemprijs:P. In de ochtend zijn we naar een oude gevanegnis geweest die de fransen gebruikt hebben tijdens de kolonlisatie van vietnam.In de middag zijn we nog naar een Muppet show geweest. Een show waar ze onderwater poppen bespeelden wat begeleid werd door een klein vietnamees orkest. leuk om een keer meegemaakt te hebben.

De volgende dag al vroeg naar ha long bay. Busreis van 5 uur gehad en nog een uur later zaten we op de boot. Uiteraard was de boot niet hetzelfde als de plaatsjes die we tijdens het boeken zagen maar dat konden we verwachten. Er was goed eten op de boot en in de middag hebben we een grot bezocht. Begin de avond waren we met de boot op een plek waar we van de boot af mochten springen. Hierna gezwommen naar andere boten en daar gezellig een drankje gedaan. In de avond heerlijk in een ligstoel gezeten op het dek met uitzicht op de rotsen en de sterren boven ons. prachtig! De volgende weer vroeg op en toen gekanoent en in de middag een klein kooklesje gehad (loempia's maken, altijd handig haha).

De volgende dag zijn we met zn 4en naar een waterpark geweest. Een oud waterpark maar met gave waterglijbanen! top dagje gehad. De volgende ochtend moest kevin alweer terug met de bus naar China en ben in de ochtend naar het mauseleum van ho chi minh geweest. Voor de vietnamezen was en is hij nog steeds een held. Hij was de leider van de opstand tegen de fransen/amerikanen. Vanwege zijn hoge status was een lange broek verplicht en moest er in 2 rijen gelopen worden in absolute stilte. Camera's en electrionica werd afgepakt om deze man zoveel mogelijk respect te geven want hij lag opgebaart in een glazen kist waardoor je zijn intacte lichaam kon zien. Overal waren vietnamezen officiers in uniform die geen emoties in hun gezichten hadden. Erg indrukwekkend allemaal. Hierna nog zijn huis gezien en een museum gezien. Op de weg hierna toe zat ik voorin de taxi en zag jk de meter zo snel oplopen dat daarmee geknoeid was. Heb de meter uitgedrukt en raakten in een discussie en uiteindelijk op een reeel vast bedrag uitgekomen. Altijd opletten hier helaas, want je bent een gemakkelijk doelwit als je het niet doet.

In de middag een trip naar Sapa geboekt die ik samen ga doen met een andere Nederlander. Dat is een tocht die bestaat uit een 3 daagse trekking en 1 nacht bij locals en 1 nacht in een hotel. Ik ben benieuwd! Groetjes vanuit vietnam!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2016

Reisje Azie 2.0!!!

22 Augustus 2015

Laatste maand Thailand

15 Juli 2015

Noord-vietnam

05 Juli 2015

Vietnam!

22 Juni 2015

Cambodja
Dennis

Ik ben Dennis, Ik hou van lange strandwandelingen en lees graag romantische boeken.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 6809

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Juni 2015 - 12 Juni 2015

laos

19 Mei 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis Thailand

Landen bezocht: