Laos! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu

Laos!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

12 Juni 2015 | Laos, Don Det Tok

Daar ben ik weer! En weer vele mooie/bijzondere dingen meegemaakt! Ik was gebleven bij de nachtbusrit naar pakse (zuid-Laos) een lange busrit met een bus vol twee persoonsbedden. Naja tweepersoons en bedden kun je t eigenlijk niet noemen vanwege de afmetingen van een drie kwart 1 persoonsbed en de hardheid van een steen. Ondanks dat gelukkig wel redelijk geslapen doordat ik gelukkig een bed voor mezelf had. S nachts nog wel een versleten band gehad waardoor we 3 uur vertraging hadden. Die ochtend vroeg wakker geworden door de rijstijl van de buschauffeur. Ze rijden ook echt als een stelletje pannekoeken hier, afremmen voor gaten in de weg doen ze niet, en elke keer als ze iemand passeren gebruiken ze hun toeter, wat ook niet echt slaapvriendelijk isGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. Uiteindelijk aangekomen in pakse en een rustig dagje gehad. Nog even naar de markt geweest (grootste markt van Laos) duizenden kraampjes met bijna overal eten. Hygiene kennen ze alleen niet, overal zitten vliegen erop en alles ligt d'r al weken lang te bederven en nog wordt t verkocht, en wij in Nederland maar klagen als er al een klein scheurtje in de verpakking zitGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. In de avond zijn we (nog steeds die kerel en twee Franse vriendinnen van hem) naar een korte uitleg gegaan van een motortocht naar t bolovenplateau. Dit is een plateau vlakbij pakse. Na de informatie over de omgeving en t gebruik van een schakelbrommer besloten we om een tocht te maken van 3 dagen, om daarna weer uit te komen in pakse.

De volgende dag waren we al vroeg wakker en pakten we onze schakelbrommers en weg waren we. Tevens gingen twee gasten uit Luxemburg ook mee. In t begin was t erg wennen omdat ik nog nooit op een schakelbrommer had gereden, t verkeer is een chaos en er lopen overal dieren los die de weg opgaan, dus soms een koe, varken of kippen ontwijken was normaal hier maar t ging gelukkig allemaal goed! Eenmaal onderweg hadden we veel fantastische watervallen gezien. De omgeving daar was ook zo mooi, je reed daar door groene natuur met hoge bergen en als je langs een aantal hutjes kwam gingen alle kinderen zwaaien naar je, heel leuk! Uiteindelijk bij een dorpje aangekomen waar we konden slapen. Alleen ze wilden de volgende dag bij een mooie zonsopkomst al op de weg zijn, redelijk uit mijn comfort zone zulke ideeën maar goed ook ik had de wekker om 04:45 staan.

De tweede dag van de tocht wakker geworden en me kleren aangetrokken en liep naar buiten en.... Natuurlijk overal wolken. Achja de bedoeling was goedDuim omhoog. Eenmaal bij de volgende watervallenplek aangekomen, reed er opeens een Pick up het terrein op. Het was de eigenaar van onze slaap plek en hij beweerde erg boos dat wij ik zijn handdoeken had afgepakt (maar deze lagen niet eens in de kamer). Uiteindelijk na een kleine discussie mijn tas open gemaakt en hierna ging die boos weg. De aardige vrouw die t watervallenresort runde zei al dat t een hele moeilijke man was, en dat t waarschijnlijk een reden was om haar te zienGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. Daar nog goed ontbeten en daar ook weer onwijs mooie watervallen gezien, waar we onder konden staan en zwemmen. Die dag veel geklommen op rotsen en aan t eind van de dag dan ook helemaal kapot. Uiteindelijk zijn we bij openlucht hotel aangekomen. Hierbij sliep je in een soort grote open tipi onder een muggennet, en ook nog een buitendouche hadden we tot onze beschikking, En op t moment dat de elektriciteit uitviel (wat natuurlijk weer gebeurde toen ik onder de douche stond in t donkerGezichtje met uitgestoken tong en knipoog) gingen ze overal kaarsen neerzetten op t terrein, erg tof om te zien!

De laatste dag van de tocht was een dag van velen km, we hebben haast de hele dag gereden en ondertussen nog 2 maal pech gehad met onze scooters. De een had een klapband (die al wel redelijk snel gemaakt werd) en de ander had een slag in t achterwiel. Na lang zoeken kwamen we bij een tentje uit die t wel kon maken zeiden ze, maar er stonden ook een paar lege flessen drank naast hun stoel dus wist niet helemaal hoe betrouwbaar hun antwoord was. Tijdens t wachten leuke gebarentaalles gehad omdat ze geen Engels konden maar hij liet veel foto's van zijn familie zien. Ondertussen waren ze met een hamer bezig om t wiel weer recht te slaan. T was niet heel professioneel maar na een half uur slaan was die eindelijk weer zo goed als recht. Tegen de avond nog bij een koffieplantage geweest, waar we hun koffie mochten proeven. Eenmaal aangekomen weer in pakse zat de trip er weer op, lekker gedoucht en daarna opzoek naar een tent die finale van Ronald Garros uitzond maar helaas moesten we t met alleen teletekst doen.

De volgende dag alweer vroeg op om verder te reizen naar de 4000 eilanden, nog zuidelijker Laos, tegen de grens van Cambodja aan. Prima reis gehad waarbij we t laatste stuk met de boot moesten overbruggen. Op t eiland was een hele relaxte sfeer en ik had een eigen bungalowtje aan t water met een hangmat voor maar 3 eurootjes. Savonds daar dan ook heerlijke zonsondergangen mogen meemaken vanuit me hangmat. Smiddags nog naar een zwembad geweest en even een stuk hardgelopen, maar dat is niet aan te raden rond een uur of 3 vanwege de hitteGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. En savonds lekker een drankje gedaan en gepoold.

Die dag daarop een lekkere luier dag gehad, helemaal niks gedaan, de hangmat was mijn vriend. Einde dagLachebekje met aureool

Die dag daarna optijd opgestaan om dollars te bemachtigen voor mijn visum naar Cambodja, daarbij moesten we naar een ander eiland en kregen we een chauffeur van 12 jaar voor de boot haha. Hierna zag ik een man die bezig was om een visnet te maken, en ik werd nieuwsgierig en ben t ook gaan leren van hem, na enige tijd lukte t me ook, was nog moeilijker dan ik dacht zeg. in de middag zijn we met een grote groep wezen tuben, met een band op de mekong rivier en lekker wezen dobberen en een reggae muziekje erbij.

De dag erop vroeg op om naar Cambodja (siem reap) te gaan. Eenmaal aangekomen bij de grens moesten kregen we van de douane een lasertje op onze hals om onze temperatuur te meten of we gezond en wel waren en kregen daarna een geel briefje waarmee je gratis naar een ziekenhuis kon gaan voor een gratis opname haha. Hierna zijn we weer verder gegaan richting siem reap. En zit op dit moment nu ik dit schrijf daar nog steeds inLachebekje met aureool. Vanavond maar eens goed eten en een hotelletje vinden. En morgen richting de Ankor what tempels! Ik ben benieuwd! Het is een lange tekst geworden merk ik alweer aan me vingersLachebekje met aureool. Ik sluit hem weer af! En probeer over een weekje weer een nieuwe blog voor jullie te plaatsen, tot dan!! Xx

  • 12 Juni 2015 - 09:18

    Kim:

    Haha heerlijk weer je blog te lezen. Zo lekker op zn Dennis geschreven, fijn! Pannenkoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2016

Reisje Azie 2.0!!!

22 Augustus 2015

Laatste maand Thailand

15 Juli 2015

Noord-vietnam

05 Juli 2015

Vietnam!

22 Juni 2015

Cambodja
Dennis

Ik ben Dennis, Ik hou van lange strandwandelingen en lees graag romantische boeken.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6805

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Juni 2015 - 12 Juni 2015

laos

19 Mei 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis Thailand

Landen bezocht: