Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu

Laos!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

02 Juni 2015 | Laos, Luang Prabang

Zooo het is weer even geleden dat ik wat laten weten heb, heel veel toffe dingen meegemaakt ieder geval!

De vorige blog eindigde ik met de gedachte dat ik de slowboat nam richting Laos! Deze slowboat trip was heel tof en verdeeld over 2 dagen waarvan elke dag ongeveer 7/8 uur op de boot met een geweldige omgeving waardoor mijn eerste indruk over Laos al erg positief was. De tussennacht in een dorpje doorgebracht. Daarbij iemand uit Tunesië leren kennen waarmee ik een kamer deelde. S avonds laat lekker gegeten en een biertje gepakt bij t hotel met een uitzicht op de mekong rivier en op de achtergrond Bob Marley muziek, veel beter kan t niet worden toch?

Eenmaal aangekomen in luang prabang (met boot) waren we met een groepje die ik had leren kennen in de slowboat. Daar een guesthouse gepakt en s avonds lekker de stad in gegaan. Een hele toffe stad met overal kleine tentjes en overal lichten waardoor t erg gezellig eruit zag. Tevens was er ook elke avond een nachtmarkt waar ik voor 2 euro een broek kocht. Allemaal zo goedkoop hier vergeleken met Nederland, we sliepen zelfs voor 2,70 per nacht(geen typfout) in een prima kamer met badkamer en een lekker bed. Na de nachtmarkt naar een club genaamd: " Utopia" gegaan waar t vol met backpackers zat. Veel mensen van de slowboat dus was erg gezellig! T was een buitenbar, met overal palmbomen, chillplekken met waterpijp, reggae-muziek en zelfs een volleybal veld wat we daar die avond nog gedaan hebben.

De volgende dag zijn we naar de watervallen gegaan en dat was onwijs mooi om te zien, nog nooit zoiets moois gezien in de natuur (dat zeg ik nu, dus kan zeker veranderd zijn als ik terug kom hahaGezichtje met uitgestoken tong en knipoog) bovenaan de waterval kon je zelfs zwemmen in een kleine dichtbegroeide jungle. Hier een lekkere dag geweest en daar ook nog gegeten bij een klein restaurantje waar de kippen gewoon langs je liepen terwijl je aan t eten was haha. En in de avond naar Utopia gegaan en daarna nog wezen bowlen, was een prima avondje!

De volgende ochtend verliep minder prima, ik had wat verkeerd gegeten snachts bij een kraampje. Doordoor een kleine voedselvergiftiging opgelopen. De hele ochtend en middag in bed gelegen, en tegen de avond kon ik weer langzaam iets eten, zolang t maar bananen en rijst was.

De volgende dag heb ik een Laose massage genomen van een uur lang. T was wel prima maar dat was t dan ook. In de avond iets heel tofs gedaan, we zijn naar t hoogste punt in de stad gegaan en de zonsondergang gezien met een groot bosrijk uitzicht. Daar een momentje voor mezelf gehad en me realiseren wat ik daar allemaal meemaak en wat ik thuis allemaal mis, was een bijzonder moment!

De volgende dag moest ik weer vroeg op om naar vang vieng te gaan per bus. De groep viel uit elkaar omdat vrijwel iedereen ervoor gekozen had om naar t noorden te gaan en ik en die kerel uit Tunesië gingen naar t zuiden. De busreis was wat verassend. We kregen eerst een mooie minivan om voorbij de politie controle te komen, en moesten zeggen dat we ergens anders naartoe gingen want de chauffeur mocht niet meer dan 4 mensen meenemen (en Waren met z'n 6 waaronder nog 2 andere Nederlanders van mij leeftijd). Na de controle kregen we een buswissel en werden in een klein busje gepropt waarbij ik met me hoofd schuin moest zitten omdat ik anders t dak raakte, en aangezien de weg niet goed is in Laos gebeurde dat helaas wel te vaakGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. In de bus nog een tof gesprek gehad met de Nederlanders over de marathon, waar ze voor aan t trainen waren. Eenmaal aangekomen, goed gegeten en naar de bar gegaan. Goede muziek met overal bierpong tafels (een bierspel waarbij je een tafeltennisballetje in een beker moet gooien bij elkaar), er waren ook vooral veel locals die helemaal uit hun plaatje gingen. Kortom toffe avond gehad daar.

De volgende dag ging ik met de Nederlanders tuben! Daarbij drijf je met een bandje over de mekong rivier, en zitten er aan de zijkanten allemaal barretjes waar je naartoe kan doormidden van een touw die ze naar je werpen, toffe ervaring. Mooie middag gehad en daar nog een aantal Nederlanders gezien waardoor we uiteindelijk met een grote groep Nederlanders waren. In de avond ging t lichtje al wel snel uit.

En dan komen we bij vandaag uit! Rustig dagje gehad met een wandeling door vang vieng, en boeren gezien die hun land affikken (waarschijnlijk om t vruchtbaar weer te maken). Tevens nog een busrit geboekt naar pakse, dat is een stad in t zuiden van Laos! T is een lange rit van wel 18 uur, waarbij je in een nachtbus zit, ik ben benieuwd! En hou jullie uiteraard weer op de hoogte! Groetjes uit t mooie Laos!

  • 02 Juni 2015 - 22:31

    Karin:

    Hoi Dennis het klinkt allemaal zzzzzuper. de mail die ik van jouw ontvang heb ik door gestuurd naar een aantal collega's!!! Jij hebt eer een mooie belevenis geschreven!!! Het gaat je goed.....

  • 03 Juni 2015 - 07:47

    Anita:

    Dennis.... Zo te lezen heb je het goed naar je zin.. Fijn En wat een belevenissen heerlijk. Genieten.....veel plezier en we volgen je... De kids vinden het erg leuk om te horen hoe het jou vergaat.

  • 03 Juni 2015 - 17:01

    Babs:

    klinkt allemaal super goed. Geniet nog maar lekker.
    Ik vertrek over een week naar griekenland om lekker te zeilen. Heel veel zin.
    Groetjes en tot hoors, groet Babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2016

Reisje Azie 2.0!!!

22 Augustus 2015

Laatste maand Thailand

15 Juli 2015

Noord-vietnam

05 Juli 2015

Vietnam!

22 Juni 2015

Cambodja
Dennis

Ik ben Dennis, Ik hou van lange strandwandelingen en lees graag romantische boeken.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6800

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Juni 2015 - 12 Juni 2015

laos

19 Mei 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis Thailand

Landen bezocht: