Chiang rai!! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu Chiang rai!! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu

Chiang rai!!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

25 Mei 2015 | Thailand, Chiang Rai

Daar ging ik dan, weer het vliegtuig in richting chiang rai, na de 2 nachten in Bangkok. Prima vlucht gehad en daarbij in contact gekomen met een Engelse jongen. Aardige gast die al veel van de wereld heeft gezien, en zijn mooie verhalen maar al te graag deelde. Toen we in chiang rai kwamen, namen we een taxi naar t centrum. Toen we daar uitstapten zagen we aan onze rechterkant een mooie gouden klokkentoren wat elk uur een kleine lichtshow gaf, en aan onze linkerkant was een pub met chiang bier. Daar hebben we tot laat gekaart en aantal bier gedronken. En met laat bedoel ik dat t pikke donker was en toen moesten we nog opzoek naar ons hostelGrijnzend gezichtje met lachende ogen. Uiteindelijk na een klein uurtje wandelen gevonden (terwijl t maar 5 min lopen was) maar goed een culture wandeling is nooit verkeerd toch?
De volgende dag gingen we naar de stad (die we nu al aardig goed verkend haddenGezichtje met uitgestoken tong en knipoog) wat eten kopen en ontmoette ook nog een Oostenrijker. Die met ons meeging in een oude Thaise bus richting "the white temple". Het was een rit van ongeveer 10km voor ongeveer 35cent, dat zijn nog een prijzen haha. In de bus was t wel erg warm maar daar had de buschauffeur wat op gevonden, een soort witte koude poeder wat je op je huid smeert waardoor je t minder warm had. Van alles zat er in de bus zoals monniken en moterfietsen. Na een rit van ongeveer een half uur (ze rijden inderdaad niet echt snelGezichtje met uitgestoken tong en knipoog) hoorden we opeens white temple, white temple en werden we aan de kant van de weg gegooid haha, gelukkig zagen we de tempel al, dus we wisten de weg. Het is een onwijs mooie tempel met zoveel kleine details, erg knap hoe ze dat gemaakt hebben. De witte kleur staat voor de reinheid van bhoedda's. Hierna weer terug en zijn in de àvond naar een nacht markt geweest, een erg grote markt met vooral veel kleren en eten.

Dag 3 zijn we naar "the black house" gegaan met een toek toek. Voor mij de eerste keer in zoiets maar een hele toffe ervaring, af en toe moet je wel een hand voor je ogen houden, want t is echt een gekkehuis t vekeer en meneer de chauffeur denkt natuurlijk dat die overal tussendoor kan maar, t ging gelukkig allemaal net goed. The black house is een groot gebied met overal zwarte huizen die zijn ontworpen door een kunstenaar/architect. In deze huizen staan allemaal kunstwerken van hem. Hierna weer terug met de toek toek (die daar bijna 3 uur op ons heeft gewacht) terug naar t guesthouse. In de avond had een andere groep backpackers zich bij ons aangesloten en ging we met z'n alle naar een andere nachtmarkt. Daar veel verschillende soorten Thais eten geprobeerd. Je moet er even aan wennen maar t is erg lekker. Aan t eind van de markt was er een groot plein waar Thaise mensen aan t dansen waren met leuke muziek. Iedereen deed dezelfde danspassen dus wij hebben ook vrolijk meegedaan, veel geleerd en na een half uur konden we al redelijk meedoen haha, natuurlijk wel een klein beetje geïmproviseerd.Ze konden t daar iedergeval waarderenGezichtje met uitgestoken tong en knipoog.

Dag 4 (vandaag) een lekker rustig dagje. Me wasje gedaan en wat rond gelopen in de stad, en naar de kapper gegaan. Was wel even wennen zeg, zo'n Thaise kapper haha. Hij pakte al meteen de tondeuse om te millimeteren, dus toch maar even wat van gezegd. Daarna moest ik onderuit zakken in de stoel anders kon de kleine Thai er niet bijGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. Vanavond ga ik met de groep bowlen en morgen (6 uur sochtends) ga ik weer verder met de trip naar de grens van Laos, huay xai. En vanaf daar neem ik een 2daagse slowboat trip over de mekong rivier, ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte!

Ps: ik kan nog niet veel foto's online plaatsen, omdat ik nog geen goede (werkende) computer ben tegengekomen waar ik mijn foto's van de camera online kan zetten. Ik heb er nog wel een paar op me telefoon, die komen online!

  • 25 Mei 2015 - 12:38

    Veerle:

    He Dennis,

    Leuke fotos en veel plezier in Chiang rai!
    Geniet ervan

    xx Veerle

  • 01 Juni 2015 - 20:15

    Karin:

    Wow Dennis mooie foto's. Lekker genieten!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2016

Reisje Azie 2.0!!!

22 Augustus 2015

Laatste maand Thailand

15 Juli 2015

Noord-vietnam

05 Juli 2015

Vietnam!

22 Juni 2015

Cambodja
Dennis

Ik ben Dennis, Ik hou van lange strandwandelingen en lees graag romantische boeken.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6801

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Juni 2015 - 12 Juni 2015

laos

19 Mei 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis Thailand

Landen bezocht: