De eerste stappen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu De eerste stappen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis Vooren - WaarBenJij.nu

De eerste stappen!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

19 mei, Het was zover, op weg naar Schiphol vergezeld met een liefdevolle uitzwaaigroep. Bij aankomst wilde ik mijn bagage inchecken waar het eerste probleem ontstond, ik had een bewijs nodig dat ik binnen 30 dagen Thailand zou verlaten. Gelukkig had ik diezelfde dag nog een hotelboeking in Laos gedaan binnen deze 30 dagen. Na een kort telefoongesprek vertelde ze dat ze me kon toelaten als ik een formulier zou tekenen (zo bevestigde ik dat ik op eigen vervoer het land zou verlaten). Hierna afscheid genomen van chaay, Kim Lars en pap en mijn reis kon beginnen. Heel vliegtuig zat vol met spleetogen en een paar Nederlanders die voor mij zaten. Prima vlucht gehad met zelfs een paar uur slaap. Eenmaal aangekomen krijg je direct een klap warmte in je gezicht (34 graden). Hierna m'n visum kunnen regelen waarbij ik van t kastje naar de muur werd gestuurd op het vliegveld maar ik had hem. Door naar mijn bagage waar ik erachter kwam dat mijn slot van de flybag kapot was gegaan, waardoor ik niet bij mijn bagage kon. Uiteindelijk een schadeformulier ingevuld en ik kon weer verder. Door naar de taxi's waar je een bonnetje moest halen om in een taxi te kunnen, heel vreemd haha. Zodoende was ik in de taxi waar hij me al 2x zoveel wilde laten betalen dan nodig was, uiteindelijk tot een redelijke prijs gekomen en daar ging we. Keizer is onwijs belangrijk hier in Thailand. Heb wel 30 afbeeldingen gezien onderweg. Bij mijn hotel vertelde ik het probleem van de tas en in een mum van tijd stonden er 4 thaise mensen om me heen, 2 om het slot door te zagen en de anderen om de tas naar boven te brengen. Prima hotel met een mooi zwembad waar ik die dag nog ben in geweest. Tegen de avond bijna 15 uur geslapen, ik had denk ik nog wat slaap in te halenGezichtje met uitgestoken tong en knipoog. De volgende dag begon dus al wat later en toen de omgeving verkend. Verderop was een tempel en een school. Toen ik er was waren ze aan het voetballen en handballen in hun schooluniform. Mijn bezoek was niet onopgemerkt gebleven, veel mensen die naar je kijken en met je op de foto willen. Tevens was er een markt met overal kraampjes met eten wat ik nog nooit eerder had gezien. Vooral veel soort gevulde vis. Uiteindelijk bij de tempel moesten de schoenen uit en waren veel mensen aan het mediteren. In het midden stond een grote Boeddha waar mensen een stukje bladgoud kochten en zo op de Boeddha wreven en daarna nog een kleine meditatie. Onderweg naar huis, ohja het is een chaos hier op de weg, overal rijden auto's en brommers door elkaar en regels zijn er niet. Verder kwam ik nog een rijdende groenteboer tegen ipv een bekende ijscoman, maar wat geeft t. Daarna goed gegeten in het hotel, en tijd gepraat met een Canadees en een Nederlander, weer veel tips gekregen voor de reis. Morgen vlieg ik van Bangkok naar chiang rai, waar ik ongeveer 4 nachten blijf, ik hou jullie op de hoogte!

  • 21 Mei 2015 - 17:41

    Robert Van Vooren:

    Hi Dennis,

    Op zo'n korte tijd al veel ervaringen! Veel plezier en blijf scherp.
    Goede reis!

    Gr. Pa

  • 22 Mei 2015 - 14:35

    Karin:

    Ooooh zo kort op reis en al heel veel mee gemaakt, dinsdag bij Bink zal ik een kort verslag maken voor de collega's en kids!!!!
    Zo trots op onze DENNIS!!!! Grtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2016

Reisje Azie 2.0!!!

22 Augustus 2015

Laatste maand Thailand

15 Juli 2015

Noord-vietnam

05 Juli 2015

Vietnam!

22 Juni 2015

Cambodja
Dennis

Ik ben Dennis, Ik hou van lange strandwandelingen en lees graag romantische boeken.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6804

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Juni 2015 - 12 Juni 2015

laos

19 Mei 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis Thailand

Landen bezocht: